Tek in motivacija

Tek in motivacija

Verjetno se strinjate, da Slovenci zelo radi tečemo. Vsako leto je na cestah in gozdnih poteh videti več tekačev, ki vztrajno nabirajo kondicijo in z rednim gibanjem skrbijo za svoje zdravje. Nekaterim pa žal nikakor ne uspe. Pa čeprav si zelo želijo, da bi jim. Vsak dan si govorijo: “Jutri pa res začnem!“, vendar jim ta avtosugestija pogosto prav nič ne pomaga.

V čem je torej razlika med ljudmi, ki se jim ni težko odpraviti teči in med tistimi, ki s tekom odlašajo iz dneva v dan? V motivaciji.

Kako se motivirati?

1. Zapišite cilj, ki ga želite doseči. Bi radi izgubili odvečne kilograme, bi radi pridobili na kondiciji, morda želite oblikovati svojo postavo, okrepiti kolenske vezi ali izboljšati imunski sistem?

2. Zapišite tudi datum, do kdaj bi radi dosegli ta cilj. Ne pretiravajte z visoko letečimi cilji, raje zapišite malo nižji cilj od realnega, saj bo motivacija tako precej večja. Ko boste enkrat dosegli cilj, boste še bolj motivirani za naprej, če pa boste že na sredini poti videli, da nikakor ne boste izpolnili zadanega cilja, boste po vsej verjetnosti s tekom prenehali.

3. Na koledar si zabeležite, katere dneve v tednu boste tekli. Priporočamo vam, da se na tek na začetku odpravite vsak tretji dan, najkasneje po enem mesecu pa razpon skrajšate na dva dneva. Če vas preseneti slabo vreme, tek nadomestite z nečim drugim (tekaška steza, sobno kolo, eliptično kolo, kondicijske vaje …).

Beleženje na koledar

4. Ko boste na posamezen dan končali s tekom, na koledarju to zabeležite s kljukico (oziroma z oznako, ki vam najbolj ustreza). Če pa boste trening izpustili, naredite križec. Koledar postavite na vidno mesto, da ga bodo videli tudi drugi družinski člani, saj bo tako vaša motivacija na precej višji ravni. Imeli boste občutek, kot da ne tečete le zase, vendar tudi za svoje najbližje. To sicer ni dobro, ampak na začetku vaše tekaške kariere vsekakor pomaga.

5. Kupite si ustrezno opremo (superge za tek, šporno majico in tekaške hlačke) ter izberite pot, po kateri boste tekli. Ta naj bo na začetku krajša (od 3 do 5 kilometrov), po približno enem mesecu pa dodajte še kakšen dodaten kilometer. Najbolje bo, da ne pretečete več krogov, vendar le enega. Če le imate možnost, se na tek podajte v naravo.

6. Beležite rezultate. Kupite si športno zapestno uro s trakom za okoli pasu, da boste lahko merili srčni utrip, porabljene kalorije ter čas. Z napredkom se bo zviševala tudi motivacija.

7. Če mislite, da bi vam bilo poslušanje glasbe med tekom v pomoč, preizkusite tudi to. Pazite le, da glasba ne bo preglasna, saj je zelo pomembno, da vedno slišite zvoke okolice. V nasprotnem primeru lahko hitro pride do poškodbe.

8. Povejte svojim najbližjim, da boste jutri pričeli s tekom. Nič več izgovorov, nič več lažnih obljub samemu sebi. Čas je za akcijo!

Komentiraj prispevek

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja