petek , 15. marec 2019
Optimizacija spletnih strani

Je optimizacija spletnih strani le marketinški trik?

Imate svoje podjetje? So vas že klicale spletne agencije in vam želele prodati optimizacijo spletne strani? Ste jih zavrnili? Ste se morda domenili za sestanek ali pa ste ponudbo kar na mestu sprejeli? Če v vašem primeru velja slednje, ste eden izmed redkih, ki se je že med telefonskim klicem začel zavedati morebitne pomembnosti optimizacije. Po poročanju spletnih agencij se najpogosteje zgodi, da potencialna stranka o optimizaciji noče več niti slišati, redkim se uspe dogovoriti za sestanek, najbolj uspešnim tržnikom pa storitev uspe prodati kar prek telefona.

Torej, vprašanje iz naslova ostaja… gre za marketinški trik ali je optimizacija spletnih strani dejansko storitev, za katero velja odšteti nekaj denarja?

Veste, kaj optimizacija spletnih strani sploh je?

Če ste spletnemu agentu dovolili, da vam predstavi storitev, se vam verjetno vsaj približno sanja, kaj optimizacija sploh je. V osnovi gre za to, da je vaša spletna stran čim bolje uvrščena v spletnih iskalnikih, kot so Google, Bing, Yahoo, Najdi.si. Dejstvo je, da kaj drugega kot Google uporabljajo le redki, zato lahko kar rečemo, da gre pri optimizaciji za doseganje čim višjih uvrstitev v vsem dobro poznanem iskalniku Google.

V večini primerov je glavni cilj, da je spletna stran za določene ključne besede uvrščena na 1. stran iskalnika, kjer je običajno prikazanih 10 rezultatov iskanja. Zelo pomembno je, da je na 1. strani, saj je razlika med klikanjem prve in druge strani zadetkov Googla velikanska.

Omenili smo ključne besede …

Zapisali smo, da je spletna stran lahko prek Googla najdena za določene ključne besede. Te so lahko sestavljene iz ene same besede ali pa iz več besed. Eden izmed pomembnejših delov optimizacije spletne strani je pravilen izbor ključnih besed, saj lahko prek teh besed na vašo stran pride veliko obiskovalcev.

Ključne besede

Pa si oglejmo konkreten primer. Če se ukvarjate s prodajo kopalniške opreme, bodo za vas zelo pomembne ključne besede, kot so kopalniška oprema, tuš kabine, kopalniške armature, kopalniška keramika, keramika za kopalnico, kopalniške ploščice, keramične ploščice in podobno.

Kaj pa zdaj, ko poznamo ključne besede?

Ko bo strokovnjak za optimizacijo spletnih strani opravil z naborom pomembnejših ključnih besed, bo sledilo pripravljanje pravilno napisanih vsebin za na vašo spletno stran. Če želite biti v iskalnikih visoko uvrščeni za ključno besedo »keramika za kopalnico«, boste morali to ključno besedo nekajkrat uporabiti tudi v vsebini na spletni strani.

Seveda pa ni le vsebina tista, ki določa uvrstitve. Pomembno je, da imate na strani tudi dovolj slik s kopalniško keramiko in da so le-te ustrezno poimenovane. Poleg tega mora biti sama izvorna koda strani čista, spletni naslovi strani (URL) morajo biti izbrano premišljeno, omeniti pa je potrebno tudi spletno gostovanje oziroma strežnik. Ta naj se nahaja v državi, kjer je vaše ciljno občinstvo. Če torej želite prodajati kopalniško opremo v Sloveniji (in morda še v sosednjih državah), bo najboljša izbira strežnik v Sloveniji.

Ko je opravljena primarna optimizacija, ki je povezana le z elementi na sami spletni strani (pravimo ji on-site optimizacija spletnih strani), pa je čas za pridobivanje povratnih povezav z drugih, tematsko povezanih strani, na vašo spletno stran. Ta postopek imenujemo off-site optimizacija spletnih strani. Veliko podjetij pozablja na ta del optimizacije, ki pa je po mnogih sodobnih raziskavah pomembnejši od prilagajanja elementov neposredno na strani.

Torej, je optimizacija spletnih strani smiselna?

Brez kančka dvoma lahko rečemo, da je optimizacija spletnih strani na dolgi rok vsekakor smiselna. Da, prav ste prebrali, gre za dolgotrajen proces, katerega rezultati so največkrat vidni šele čez nekaj mesecev. Podjetjem, ki vam poskušajo prodati storitev, s katero boste v roku le nekaj dni ali tednov skočili na visoka mesta v Googlu, ni za verjeti oziroma bolje rečeno, dobro se jim je izogibati.

Ne pravimo, da se tega ne da doseči, vendar je treba vedeti, da Google zaposluje mnogo strokovnjakov, ki se bolj ali manj uspešno borijo proti nedovoljenim metodam optimizacije. Ves čas se poudarja, da mora biti optimizacija spletnih strani opravljena čim bolj naravno in počasi, saj si v nasprotnem primeru lahko prej ali slej nakopljete kazen s strani Googla, vaše strani pa nato prek iskalnika ne bo našel praktično nihče.

Počasi in vztrajno, torej!

Avtor: Brezno.si

Brezno.si
Spletni portal Brezno.si je namenjen ljudem, ki cenijo znanje in ves čas stremijo k širjenju svojih obzorij. Na portalu boste našli koristne nasvete in zanimive prispevke z različnih področij, kot so dom in vrt, lepota in zdravje, podjetništvo, informacijska tehnologija ter šport in prosti čas. Veseli bomo vaših komentarjev in obiska naše Facebook strani.

Preverite tudi

Izbor ključnih besed

Izbor ključnih besed pri optimizaciji spletne strani

Na internetu se lahko širši javnosti predstavimo s svojo spletno stranjo. Lahko imamo le blog, …

Tablični računalniki

Tablični računalniki nekoč in danes

Kaj pravzaprav so tablični računalniki in zakaj so tako priljubljeni? Kakšne prednosti imajo v primerjavi …